Assalammualaikum! Selamat datang ke ruangan badan perhubungan umno .
Don't be hesitated to contact us if you have something to say.

Umno Wilayah Tubuh 10 Sekretariat, Gerak Pelbagai Program

| | Wednesday, August 11, 2010
|

Umno Wilayah Tubuh 10 Sekretariat, Gerak Pelbagai Program




KUALA LUMPUR, 22 Mei (Bernama) — Badan Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan akan membuat penilaian berhubung tahap sokongan masyarakat Melayu di Wilayah Persekutan terhadap Barisan Nasional (BN) dan Umno, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan, berkata tanggungjawab itu akan dilaksanakan oleh Sekretariat Tugas-Tugas Khas yang baru ditubuhkan untuk membuat penilaian secara berkala.

“Kita hendak tahu bagaimana situasi setiap kawasan Parlimen, kekuatan kita, kelemahan kita, apa strategi yang perlu kita ambil untuk menawan semula hati mereka di tempat-tempat yang kita kalah dan bagaimana kita hendak perkukuhkan kedudukan kita di (kerusi) Parlimen yang kita menang,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat badan perhubungan itu di sini Jumaat.

Muhyiddin berkata Umno Wilayah Persekutuan akan memberi tumpuan bukan sahaja untuk menangani masalah orang Melayu tetapi kaum lain kerana kawasan ini merupakan satu wilayah kosmopolitan yang paling maju dan membangun.

Sehubungan itu, Badan Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan bersetuju menubuhkan 10 sekretariat bagi menggerakkan segala program yang dirancang untuk kepentingan wilayah, katanya.

Muhyiddin berkata sekretariat itu dianggotai oleh semua anggota Jawatankuasa Perhubungan Wilayah Persekutuan bagi memastikan semua anggota komited dalam memberi sumbangan mereka.

Sepuluh sekretariat yang ditubuhkan itu terdiri daripada Sekretariat Penerangan, Sekretariat Tugas-Tugas Khas, Sekretariat Pertubuhan Badan Bukan Kerajaan (NGO), Sekretariat Belia dan Orang Muda, Sekretariat Kebajikan, Sekretariat Peniaga Kecil dan Sekretariat Latihan.

Selain itu, turut diwujudkan ialah Sekretariat Keahlian, Sekretariat Perhubungan Awam serta Sekretariat Perumahan dan Kependudukan.

Pada mesyuarat selama tiga jam itu, Muhyiddin turut mengumumkan pelantikan Datuk Syed Ali Alhabshee (Ketua Umno Bahagian Cheras) sebagai Setiausaha Kehormat Badan Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi (Ketua Umno Bahagian Bukit Bintang) sebagai Bendahari dan Datuk Mohd Shafie Abdullah (Ketua Umno Bahagian Wangsa Maju) sebagai Ketua Penerangan.
– BERNAMA


0 comments:

Post a Comment

 

Labels