Assalammualaikum! Selamat datang ke ruangan badan perhubungan umno .
Don't be hesitated to contact us if you have something to say.

Rumah Terbuka Perdana Menteri Hari Raya Aidilfitri 2010

| | Friday, September 10, 2010
|





























































Ribuan kunjungi rumah terbuka Najib

10/09/2010 1:55pm

PUTRAJAYA 10 Sept — Ribuan rakyat pelbagai bangsa dan agama mengunjungi rumah terbuka Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan anggota Kabinet yang berlangsung di Sri Perdana, di sini hari ini.

Antara tetamu yang terawal mengucapkan ”Selamat Hari Raya” ialah mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, serta bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam.

Turut hadir warga diplomat asing dan keluarga mereka, timbalan-timbalan menteri dan pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) serta pemimpin parti pembangkang.

Najib yang berbaju melayu lengkap bersampin warna hijau serindit dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor yang berbaju kurung moden berwarna ungu kelihatan ceria bersalaman dengan tetamu.

Rumah terbuka itu yang sepatutnya bermula pada pukul 11.30 pagi berlangsung lebih awal apabila ribuan pengunjung termasuk pelancong asing tiba lebih awal untuk bertemu dengan pemimpin negara.

Perdana Menteri turut meluangkan masa memberi temubual secara langsung menerusi TV3 dan Radio dan Televisyen Malaysia (RTM).

— BERNAMA


"sungguh meriah sesuana di putrajaya hari ini dimana 'rumah terbuka menteri diadakan untuk meraikan sambuatan hari raya bersama-sama rakyat malaysia"

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bersama Jemaah Menteri akan mengadakan rumah terbuka Aidilfitri 2010 pada raya pertama di kediaman rasminya di Seri Perdana di Putrajaya dari 11.30 pagi hingga 5 petang.


Pihak Jabatan Perdana Menteri menasihatkan supaya orang ramai menggunakan perkhidmatan bas Nadi Putra yang disediakan secara percuma untuk mengelak kesesakan lalulintas.


Sebanyak 16 bas disediakan dari 10.30 pagi hingga 6 petang di empat lokasi iaitu berhadapan Sekolah Menengah Alam Shah, Masjid Putra, Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Putrajaya Sentral.


Perkhidmatan bas juga disediakan bagi umat Islam lain yang hadir di rumah terbuka tersebut untuk menunaikan solat Jumaat jika Hari Raya Aidilfitri jatuh pada hari jumaat.


Pada 18 September pula, Najib selaku ahli parlimen Pekan akan mengadakan rumah terbuka di Pekan dari 10 pagi hingga 2 petang.



0 comments:

Post a Comment

 

Labels